Exorcism

Akik hisznek bennem, az én nevemben ördögöket űznek ki,
betegre teszik rá a kezüket,
és azok meggyógyulnak.

 


Ördögűzés (Exorcism)!

A megszállottságnak jelei is vannak (melyeket az ördög a rejtőzködés fázisában nem, vagy nem mindig és nem együttesen mutatja meg). A Római Rituálé (Rituale Romanum) leírja a megszállottság jeleit:

1. Nem tanult nyelven való beszéd.
2. Távoli vagy rejtett dolgokról való pontos ismeret.
3. Az izmok potenciálját messze meghaladó, vagyis a nemtől vagy életkortól elvárhatónál
jóval magasabb fizikai erő.
4. A szent dolgokkal kapcsolatos utálat


5. Infernális (pokoli, alvilági) gonoszság, gyors fizikai leromlás, megváltozott arcszerkezet és/vagy hang, koraérett vagy hirtelen javult nyelvhasználat és gondolatvilág, paranormális jelenségek: tárgyak távolról mozgatása (telechinezis), gondolatátvitel (telepatia), erős pszichológiai kényszerítő erő, levitáció stb. 

A Katekizmus 1673. pontja így tanít az exorcizmusról:
Amikor az Egyház nyilvánosan és hatalma teljével Jézus Krisztus nevében kéri, hogy egy személy vagy egy tárgy védelmet élvezzen a gonosz erőivel szemben, és hatása alól mentesüljön, akkor exorcizmusról van szó.
Az exorcizmus egyszerű formában jelen van a keresztelés szertartásában.
Az ünnepélyes exorcizmus tehát az, amit a Ritualéban találunk a De exorcismis stb. cím alatt. Az egyszerű exorcizmus, mint a Katekizmus-idézet említi, szerepel a keresztelési szertartásban, éspedig a keresztelés előtt; de szerepel már a katekumenátusban is, sőt több további szentelmény elemeként is előfordul (vízszentelés, sószentelés).
Az exorcisták egyházi rendje, amelyet VI. Pál pápa eltörölt, - valamikor a keresztelendők előkészítésében végzett szolgálatot, - de már nagyon régóta nem volt önálló funkciója.

Az ünnepélyes exorcizmus 1998-ban megjelent új kiadását Don Gabriele Amorth római exorcista hatástalannak tartja. „Olyan fegyvert adtak a kezünkbe, amely nincs megtöltve” – nyilatkozta. „Képtelenségnek tartom, hogy az Egyház hivatalos imája, amelyet Jézus Krisztus nevében illetékes személy végez, teljesen hatástalan legyen; ez nem fér össze hitemmel.”
Mindazonáltal el kell fogadnunk Amorth atyától, mint gyakorló szakembertől, hogy az új szöveg kevésbé hatékony, mint a régi. Hiba volt, hogy a rítus átdolgozása során nem vették figyelembe az exorcisták tapasztalatait.

Don Amorth, aki kritikával szemléli a II. Vatikáni Zsinatot követő liturgikus változásokat, emiatt szerfölött elégedetlen volt, érthető tehát, ha bizalmatlanul kezelte az új változatot. Ez könnyen hozzájárulhatott ahhoz, hogy számára az új imádságok egyáltalán nem tűntek hatékonynak: nem hitt bennük, így hát nem is használtak.




Elérhetőség:
Tel: 06/30 209-6000