| 
              
                | 
                  
                    | Ne csak nézz, de láss is! |  
                    
                      | 
                        
                          |  | 
                            
                              | 
                                A  gondolatok felemelik a test rezgéseit addig a pontig amely egybeesik a  folyékony anyagokéval. Ezen a ponton a gondolkodás nem teljesen anyagi, se  teljesen szellemi, mint egy inga oda-vissza leng az anyag és a szellem között,  de az embernek egyszer választani kell, melyik urat akarja szolgálni. Ha az  anyagi világot választja, mint most sokatok, akkor egy zűrzavar és káosz világa  vár rá. Választhatja azonban Isten világát, és ha azt választja, akkor Isten  templomának kupolájáig emelkedhet.A  gondolkodás ezen állapotát össze lehet hasonlítani a gázzal, ami rugalmas és  határtalanul kiterjedhet. Isten mindig az embernek engedi át, hogy az a  folyékony gondolatáramlatát a mennyei magasságba küldje, amely őt a kétely,  félelem, bűn, és
 |  |  
                          
                            | 
                              
                                
                                  betegség köde fölé kiemeli, vagy leengedi szállni a legalsóbb  létezésre az emberben. Ha az embert egy hármas-egységnek tekintjük értelmességből,  testből, és lélekből alkotva (Atya, fiú, Szentlélek), azt főleg a gondolkodás  vagy a lélek álláspontjából szemléljük, akkor látni fogjuk, hogy a gondolkodás  a tevékenység két nagy szélsősége közt foglal helyet, amelyek közül a test a  legalsó és a lélek a legmagasabb. A gondolkodás alkotja az összekötő kapcsot a  látható és a láthatatlan között. Ha a  gondolkodás az érzések síkján működik, akkor ez az állati vágyak és  szenvedélyek székhelyévé válik. Ez a kígyó az emberiség paradicsom kertjében,  amely elcsábít téged, hogy egyél a mérgező gyümölcsből. Mikor jézus azt mondta:  ‘Úgy mint Mózes a sivatagban felemelte a kígyót úgy kell az ember Fiának is  felemelkednie,’ ezzel nem a testének a keresztre emelésére célzott, hanem a  lélek vagy a gondolkodás felemelésére minden érzelmek és érzékek félrevezetése  fölé. Állva a szellem és a test között, habár egyiktől se elválasztva, képes az  értelmesség alacsonyabb gondolatokkal bírni, mint az oktalan állat, de képes  arra is, hogy tudatosan egyesülhet a tiszta Szentlélekkel, amiben béke,  tisztaság és isteni erő bőven jelen vannak.Mikor  az Ember Fia kiemelkedik odáig, ahol a fizikai világ csalárdságai fölé kerül,  akkor a tiszta értelmesség síkján gondolkodik és cselekszik, mert akkor  különbséget tesz az állatokkal közös ösztönök és a tiszta sugalmazás között,  amelyet Istennel megoszt. Nekem megmutatták, hogy mikor az ember ugyanazon a  síkon gondolkodik mint a tiszta szellem, a lélek tudatosan belép oda, ahol az  jobbára a dolgok eszményét látja, mint magukat a dolgokat. Továbbá független az  érzésektől, mert a kitisztult tekintetével látja a széles látóhatárt, az  életet, az embereket, mindent. Az Isteni értelmesség által itt kinyilatkozik az  igazság.
 Bátran  át kell lépnünk a küszöbön, hogy mindent, ami elérhető a tulajdonunknak  nevezhessünk, mégis tétováztok. Miért? Mert nem hisztek és hagyjátok magatokat  az ismerttel tartóztatni, azzal, amit megszoktatok, és ekkor az ajtó újra  bezárult. Akkor azt mondtátok, hogy a sors volt az, ami az ajtót becsukta előttetek.  Tudnotok kell azonban, hogy nincs más sors, mint az, amelyet ti saját magatoknak  kiszabtatok. |  |  
 
                    
                      |  |  |  |