| 
              
                | 
                  
                    | Ne csak nézz, de láss is! |  
                    
                      | 
                        
                          |  | 
                            
                              | 
                                Tizenegyedik  tanítás: Ha az ember csak az életre, a szeretetre,  az összhangra, a békére és a tökéletességre vonatkozó szavakat mondana ki,  akkor rövid időn belül lehetetlen lenne neki rossz és viszálykodó szavakat  kimondani. De lépjünk tovább és nézzük meg az öt  világot, az ásványi anyagokét, a növényekét, az állatokét, az emberek világát  és az Isten országát.Az ásványi anyagok minden részecskéje az egy  életet, és az Isten életét, létét hozza a tudtunkra. Az ásványi anyagok  részecskéinek a szétomlása az elemekkel, vízzel és levegővel közösen alkotta a  föld felszínét, miközben minden részecske
 |  |  
                          
                            | 
                              megtartotta az egy életet, Isten  életét.Ebből jött létre a növények világa,  Isten azután következő magasabb szintre emelte a teremtést. A Növényi világban  is minden részecske tartalmazza ezt az életet, aminek egy részét az ásványi  anyagból felszívta, majd felnagyította és elszaporította, úgy hogy egy lépéssel  közelebb áll az Isten országához. Az helyet készít az állatok birodalmának, élelemmel  látja el nagy részüket, ez a következő lépés, Isten kifejezési módjának. Az  állatnak minden része ismét az egy életet tartalmazza, miből egy részt át vett  a növényvilágból, miután az megsokasodott a földön, úgy hogy az ismét megint egy  lépéssel közelebb áll az Isten országához. Ez helyet ad az emberek világának.  Isten azután következő kifejezésének. Az emberek világa, amelynek minden része  az egy életet tartalmazza, ennek az életnek egy részét a föld, a víz, a levegő,  a növények, és az állatok világából vette át, miközben egy lépéssel közelebb  áll Isten országához. Helyet készít annak a világnak, ami a legmagasabb  kifejezés az ember által.
 Mikor az ember elérte ezt a világot,  arra a pontra ért ahol belátja, hogy miden az Egy forrásból ered, hogy minden  az Egy életet, Isten életét tartalmazza és akkor „irányító” lett minden anyagi  dolog fölött.
 De nem kell neki azon a ponton állva  maradni, mert Isten a saját képmására teremtette az embert, így a fejlődés nem  állhat meg. Mikor oda ér, látni fogja, hogy új világok várnak felderítésre. Akkor  ahhoz a belátáshoz jutunk, hogy minden űr, a világmindenség ezt az egy életet,  Isten életét tartalmazza, hogy minden ebből az egy forrásból vagy lényegből  ered. Akkor minden lényeg viszonylagos, vagy egymással kapcsolatban van.
 Az embernek meg kell tanulnia, hogy  Isten benne lakik és nem csak őbenne, hanem minden dologban körülötte, minden  kőben, minden fában, minden növényben, minden virágban és minden teremtett  dologban, hogy még a levegőben is Isten van amit ő belélegzik, a vízben amit  iszik, hogy Isten a lényege minden dolognak.
 Minden lélegzettel éppen úgy Istent  szívja be, mint a levegőt, minden étkezésnél éppen annyira Istent veszi magához,  mint eledelt.
 Az Isteni erő bennünk csak akkor képes  egy igaz vágyat beteljesíteni, mikor szilárdan van beültetve az emberi lélekbe.
 Ne várjátok, hogy a kövekre szórt magvak  kikelnek, bár van erre is példa, de jobb azt a földet előtte beszántani, az  ugartól megtisztítani, és abba vetni el az új magot, mely, ha kikel és szárba  szökken, csodákat hoz az életetekbe.
 
 
 |  |  
 
                    
                      |  |  |  |